klättra i skogen!

När jag kom till stallet idag började jag med att fixa vattnet åt Sia och Askur i deras hage, skurade hinken och fyllde på. Sedan tog jag in Sia i boxen så hon fick torka medans jag gjorde hö påsarna. Jag tog ut henne för att borsta och gud vad social hon var idag. Dessutom ville hon ha sura godisbilar, dem älskar hon verkligen. Tar man en godis själv så blir hon direkt "jag med ha, jag med!" de är sjukt att hon älskar sura bilar men inte sura flaskor :O
Men i af så red jag ju ut ensam då, Malin hade ej Askur så jag valde att rida ut själv en sväng. Sia var väldigt pigg men hon lyssnade ändå, vi red förbi mitt hus och upp i skogen för att klättra lite. Vi klättrade omkring över stock, sten och Sia tyckte de va läskigt för hon har aldrig varit i den skogen och klättrat tidigare. Vi travade bara några få längor på grusvägen, vi tog de väldigt lugnt eftersom hon stod i helgen. Men hon skötte sig bra och lyfte fint på benen, påvägen hem så tränade jag mycket halter och att backa henne. Gick väldigt bra men ibland var hon lite för ivrig men lugnade ner sig igen efter en kort stund.
Vi var ute i kanske 1h som längst.



När jag kom tillbaka så var de bara att ge henne kraft och lägga tillbaka all utrsutning och sedan att släppa ut Sia för att gå hem igen. Slängde ut två hökakor i hagen till Sia med då Askur skulle ut och rida med medryttaren Linnea :)

Sia fick syn på Emma som trimmade runt stallet, vilket hon tyckte var jätte hemskt och intressant. ;)


När jag väl kom hem så åt jag lite och sedan gick jag faktiskt ut och joggade med min hund Spike, men de började regna så sprang inte så långt men iaf. Jag ska försöka att hinna jogga en liten kortis varje dag har jag funderat på men jag kommer bli för lat för sånt känner ja (A) hehe men aah vi får väl se ;)





Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback