Ja då, nu är vi på plats

Leopold har nu kommit hem och bor nu i sitt terrarie på mitt rum!
Han är jätte trevlig och ja har hållt i honom ett par gånger men nog med ödla nu då :)

(Två bilder på Leopold)
 
Paulina hade ju då sia i Onsdags istället för mig så jag slapp stressa. 
Paulina red då vilse i skogen såklart så jag och danne fick leta efter henne men de löste sig som tur va men jag fick ju göra påsarna med! Tur att hon inte hade träning för hon hade tydligen varit vilse i 1 1/2h så jag tror sia var nöjd med en vilodag på torsdagen.. Paulina hade askur på torsdagen så hon bytte täcke och kollade till sia och så. 

Idag däremot så red jag Sia. Jag red ett pass i paddoken, red då igenom henne ordentligt. 
Hon gick såå himla fint i formen i skritten och traven och vi red inte alls dressyr så länge men hon var så duktig och skulle avsluta med att hon skulle få hoppa den breda oxerna som stod i paddocken på 75cm, men jo de trodde jag ja! Slutade med 1 avramling rakt på hindret och 4 nära avramligar så jag hamnade framme på halsen typ trots att jag hade sängt till 65 så stanna hon men sen när hon hade tvärrstannt och rivit ner halva hindret blev matte "sur" och tvingade över henne på 30cm hindret som stod kvar med de andra bommarna på marken och sen så gick de allt hoppa men jag kände att jag höjde bara till 65 räcke sen fick de vara bra för hon var jätte nervig och "tittig" på hindren och inte alls samma framåtbjudning på hindret. Kändes som hon var lite rädd för de så när hon hoppat från båda håll fick de räcka och hon fick massa beröm och skrittades av ordentligt.

(Bild från när vi hoppade 1m)


Imorgon är tanken att en 14 årig tjej som snart blir 15år ska komma och provrida henne, får se hur de går och hoppas tjejen vågar säga ifrån till sia och att de funkar ihop så jag kan få hjälp 1-2dagar i veckan. Har ju både hunden, ödlan och så skolan att lägga ner tid på oxå. Men hon lär då endast få rida ut och ev lite dressyr med om dem funkar så pass bra tillsammans :)

(bild på Sias pappa Running Sea)





Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback