Om Worrasea

Worrasea
(Sia)
 
E: Running sea
U: Cosmic Arrow
 
Sia är en varmblods travare, född 2003 och är 160cm i mankhöjd.
Sia blev aldrig tävlade i trav då hon inte kvalade in, hennes ägare valde då att ha kvar henne som avels sto på grund av hennes stam. Hon fick ett föl som dog och då blev hon fostermamma till ett föl som miste sin mor. År 2009 får hon sitt andra föl, Copperlight. 2012 bestämde sig ägarna för att sälja Sia på grund av flytt mm, jag såg denna "annons"  och började tjata på pappa och han sa att jag skulle ringa och se om hästen fanns kvar. Jag ringde då och pratade med ägarna och dagen efter åkte vi upp till Örebro för att prova rida och se Sia.  Jag minns hur nervös jag var och hur glad jag var när jag kom dit. Hon stod upp stallad inne i stallet och vi stod där och pratade och sedan fick jag provrida lite. Jag var så glad och kände att henne vill jag ha, hon var speciell även fast hon inte var den typ av häst jag kollat efter tidigare.
Dagen efter den 25 Juli 2012 åkte vi upp för att hämta hem Sia, jag minns hur glad jag var och hur rädd jag var att något skulle hända när vi åkte men Sia var jätte lugn och stod helt still i transporten.
Har nu hittat en blogg där de stod att Sia inte hade blivit riden mer än kanske 10ggr i februari år 2012.
Alltså var hon inte riden så mycket innan jag hämtade henne då hon hade vilat och bara blivit riden då och då.
 
Sia är ingen dressyr häst och jag är inte någon dressyr ryttare. De är verkligen inte våran grej utan vi båda brinner för hoppningen! Tanken är väl att vi ska ha roligt tillsammans och kunna tävla Pay and jumps tillsammans. Men vi har en bra bit kvar på vägen. :)
Tillsammans är vi ostoppbara!
 
Sia och jag har byggt upp ett starkt band till varandra. Vi litar på varandra och älskar varandra även fast vi ibland inte kommer överrens så älskar vi varandra, alla har sina små brister och gör misstag.
Jag valde själv att ta hem en häst som inte var utbildad, hon kunde grunderna (dock inte galoppskänkeln bl.a). Jag försöker göra allt jag kan för att Sia ska ha de bra, så hon får leva livet med massa kärlek!
Kärleken till min underbara Worrasea är oslagbar!
Mitt fina hjärta!<3


bra sverige

Tillsammans är vi bli ostoppbara!

Svar: Mogen tjej från Forshaga..
varmblodsryttarna.blogg.se

2013-07-15 / 21:07:59

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback